تبلیغات

باورهای اشتباه درباره مصرف لبنیات

آخرین اخبار بیشتر >ارزان شدن خودروهای داخلی در خرداد ۹۷ + جدول قیمتشباهت همسر وینفرد شفر به مریم سعادتتبلیغ مریم کاویانی برای یک آژانس هواییضرب و شتم رئیس بانک مرکزی توسط نمایندگان مجلس؟!روناک یونسی و خانم دکتر دندانپزشکش در کاناداعروس شدن لیلا اوتادی بازیگر زن معروفخانه هایی که در تهران با متری ۳۷ میلیون به فروش می رسدوزیر ارتباطات: فیلترینگ تلگرام عملا شکست خورده استحسین شهاب‌، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشتنقش آفرینی یانگوم در فیلم ایرانیکدام بازیکنان از پرسپولیس جدا می‌شوند؟خبر محرمانه درباره احتمال مرگ محمد بن سلمانتیپ جدید الهام حمیدی در کنسرت محسن یگانهبهنوش طباطبایی و انعطاف بدنی اش در تولد ۳۷ سالگیتصاویر جدید از تصادف دلخراش ساموئل، بازیکن پیشین استقلالتیپ متفاوت شهاب حسینی در سان فرانسیسکوکارمندان گوگل در اقدامی اعتراضی این شرکت را ترک کردندتابستانی سخت در انتظار تهرانی ها خواهد بودبازیکن سابق استقلال درگذشتپوشش غیر معمول رز رضوی در ایتالیا چهره ها بیشتر >عکس یهویی نیلوفر پارسا بازیگر سریال آوای باران

نیلوفر پارسا با انتشار این عکس در اینستاگرامش نوشت: این و بهش میگن یهویی.

سحری خوردن بهنوش بختیاری در سفرش به استکهلم سوئدجشن تولد لاکچری ۳۶ سالگی سولماز حصاریشباهت عجیب مهناز افشار و خواهرشمسعود ده نمکی و دخترش در کافی شاپ حواشی ورزشی بیشتر >گاف علی کریمی در حمایت از سیدجلال حسینی

علی کریمی به سیدجلال پیام داد که تقصیر خودته وقتی آقادلاله می‌گه شما نمی‌توانید روی سر رونالدو ضربه بزنید، جوابشو ندادین و…

سورپرایز شدن محسن فروزان توسط همسرش با یک گوشی آیفون ایکساماراتی ها به دنبال شکار تیامبی تفاوتی محسن مسلمان در حین گل سیدجلالنام دروازه‌بان منچسترسیتی در گینس ثبت شد ADS تیپ نامتعارف لاله مرزبان ، بازیگر سریال آنامدلتنگی الهام عرب برای دخترش!!یک زن رقاصه به عنوان مجری برنامه ماه رمضان انتخاب شددستفروشی یک روحانی در پاساژ پروانه تهرانتصاویری از بی توجهی دونالد ترامپ به همسر و فرزندشحجاب مشکل ساز نوازنده زن در تهران!! + عکستصویری از قلیان کشیدن باران کوثری و محسن کیاییحرکت جنجالی و نامتعارف مهناز افشار روی صحنه تئاتر + عکس اخبار داغ بیشتر >عکس یادگاری گلشیفته فراهانی و برادرش در پایان جشنواره کن

گلشیفته فراهانی بازیگر کشورمان پس از اختتامیه جشنواره کن، عکس جدیدی از خودش را منتشر کرد.

لیست نهایی تیم ملی برای روسیه اعلام شدکاشف داروی سرطان ؛ مهمان جنجالی ماه عسل شدعکس یادگاری مهران مدیری و شیلا خداداد در یک مهمانیراز لبخندهای مصنوعی ملانیا ترامپ از زبان یک جراح زیباییباورهای اشتباه درباره مصرف لبنیات۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

پژوهش‌های جدید نشان داده است احتمال بروز بیماری‌های قلبی یا دیابت در کسانی که از محصولات لبنی پر چرب استفاده می‌کنند بیشتر از کسانی نیست که از محصولات لبنی کم چرب استفاده می‌کنند.

Masrafe Mast Va Doogh Hamrahe Ghaza باورهای اشتباه درباره مصرف لبنیات

از گذشته همواره درباره‌ی مصرف محصولات لبنی به ویژه شیر تأکید شده است. البته اهمیت مصرف این محصولات و خواص آن‌ها بر کسی پوشیده نیست، اما در طی سال‌ها باور‌های نادرستی هم درباره‌ی این محصولات شکل گرفته است. در اینجا به ۶ مورد از باور‌های نادرست درباره‌ی این محصولات می‌پردازیم.

۱- شیر بدون چربی سالم‌ترین انتخاب است (غلط)

احتمالا می‌توان گفت که درباره‌ی فواید محصولات لبنی بدون چربی اغراق شده است. پژوهش‌های جدید نشان داده است احتمال بروز بیماری‌های قلبی یا دیابت در کسانی که از محصولات لبنی پر چرب استفاده می‌کنند بیشتر از کسانی نیست که از محصولات لبنی کم چرب استفاده می‌کنند. پژوهش‌های دیگری هم بیان می‌کند احتمال بروز چاقی بر اثر مصرف محصولات لبنی پر چرب پایین است.

اما علت چیست؟ اسید‌های چرب خاصی که در محصولات لبنی وجود دارد احتمالا با احساس سیری مرتبط هستند. زمانی که محصولات لبنی بدون چربی مختلفی مثل شیر، ماست و پنیر را می‌خوریم کمتر احساس سیری می‌کنیم (و بعدا غذای بیشتری می‌خوریم). مصرف شیر‌های کم چرب به جذب مواد مغذی مهم شیر مثل ویتامین‌های آ. و دی و همینطور اسید‌های چرب ضروری در بدن کمک می‌کند.

۲- مصرف شیر باعث به وجود آمدن خلط می‌شود (غلط)

مصرف شیر باعث تشدید سرما خوردگی یا چیزی بدتر از آن نمی‌شود. این تصور که خوردن شیر خلط را بیشتر می‌کند اشتباه است و مصرف شیر در حین سرماخوردگی‌های معمول سرفه یا آبریزش بینی را بیشتر نمی‌کند.

۳- مصرف بیشتر شیر استخوان‌ها را مستحکم‌تر می‌کند (غلط)

وقتی صحبت از مزایای کلسیم برای استحکام استخوان‌ها می‌شود، نتایج پژوهش‌ها بسیار متفاوت هستند. پژوهشی در سال ۲۰۱۵ بیان می‌کند احتمال شکستگی استخوان‌ها در افراد میانسالی که مکمل‌های حاوی کلسیم مصرف می‌کردند یا کسانی که کلسیم زیادی از طریق رژیم غذایی خود دریافت می‌کردند به اندازه‌ی کسانی بود که کلسیم کمتری مصرف می‌کردند.

در این پژوهش آمده است: «جذب کلسیم از طریق رژیم غذایی ارتباطی با خطر بروز شکستگی استخوان‌ها ندارد و هیچگونه شواهدی وجود ندارد که نشان دهد افزایش جذب کلسیم از طریق رژیم غذایی از بروز شکستگی جلوگیری می‌کند. همچنین در خصوص آنکه استفاده از مکمل‌های حاوی کلسیم از بروز شکستگی جلوگیری می‌کند شواهد ضعیف و متناقض هستند.

پژوهش‌های بیشتری لازم است تا شیوه‌های مناسب حفظ استحکام استخوان‌ها در بزرگسالان و جلوگیری از شکستگی آن‌ها تا دوران پیری تعیین شوند. انجام ورزش‌هایی که با تحمل وزن بدن همراه هستند (مثل پیاده روی، دویدن و رقص) و همینطور ورزش‌هایی که بر تعادل تأکید دارند (مثل یوگا و تای چی) برای این منظور ضروری هستند.

۴- اغلب مردم قادر به هضم کامل لاکتوز نیستند (غلط)

بدن ما قادر است با مقدار بیشتری از شیر خود را سازگار کند. حتی کسانی که در هضم لاکتوز دچار مشکل هستند، بدن آن‌ها به ندرت به مقدار کم این ماده واکنش نشان می‌دهد، به ویژه زمانی که شیر همراه با یک وعده‌ی غذایی مصرف شود. هر ماده‌ی سمی یا غذایی دوز مشخصی دارد. در مورد لاکتوز و شیر هم در دوز مشخصی علائم بروز می‌کنند که این مقدار معمولا بیش از یک فنجان است.

مصرف منظم شیر می‌تواند بدن را به هضم لاکتوز عادت دهد، حتی اگر پیش از آن بدن نشانه‌هایی از عدم سازگاری بروز داده باشد. اگر خوردن شیر را دوست دارید، اما بدن تان با لاکتوز ناسازگار است، با پزشک خود مشورت کنید که چطور می‌توانید بدون آنکه دچار معده درد یا علائم دیگر شوید مصرف شیر را در رژیم غذایی تان افزایش دهید.

۵- شیر بهترین منبع کلسیم در میان نوشیدنی‌ها است (غلط)

نوشیدنی‌های دیگری هم وجود دارد که حاوی کلسیم زیادی هستند. یک فنجان شیر تنها ۳۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به کلسیم را تأمین می‌کند، بنابراین شیر بهترین منبع کلسیم محسوب نمی‌شود. اما شیر تنها انتخاب ممکن برای تأمین کلسیم نیست؛ ماده‌ای که برای استخوان ها، عضلات، قلب و اعصاب مفید است. یک فنجان آب پرتقال ۳۵ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به کلسیم را تأمین می‌کند و میزان آن در یک فنجان شیر سویا ۴۵ درصد است.

۶- همه‌ی محصولات لبنی ویتامین‌ها و مواد مغذی یکسانی دارند (غلط)

شیر و ماست در مقایسه با پنیر و خامه از مواد مغذی بیشتری برخوردار هستند. پنیر از این نظر مابین شیر و خامه قرار می‌گیرد و مواد مغذی آن از خامه بیشتر است، اما ویتامین دی موجود در آن از شیر کمتر است. پنیر کماکان منبع خوبی برای کلسیم و پروتئین محسوب می‌شود، اما به دلیل آنکه با اضافه کردن چربی رقیق می‌شود، ویتامین دی یا منیزیم زیادی ندارد.

منبع: rooziato.com  فروشگاه دانلودی پونک   مطالب مرتبط : اصلاح باورهای نادرست درباره مصرف شیر همه باورهای اشتباه درباره ی « پورنوگرافی » هرگز این اشتباه را هنگام مصرف لیمو نکنید! باورهای غلطی که درباره ی قندها شایع شده است مصرف بیش از حد ادویه های پرطرفدار خطرناک است اشتراک گذاری :

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار