مشخصات فنی زوتی T600

تبلیغات

مشخصات فنی زوتی T600

t600با ادامه‌ی روند تحریم‌های دنیوی کلی و تاثیر پیچاپیچ آن بر تیمچه ایران، چالش‌های متعددی پیش روی مصرف‌کنندگان قرار غمگین است. از یک سو، ازدیاد ارزش دلار منجر به رشد قیمت خودروهای وارداتی شده است و محصولات برندهای معتبر، عملا دور از قدرت هستند. از سویی دیگر، صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی با کمبود مواد نخستین و انتهایی و اثاث وارداتی مقابل شده است تا بسیاری از محصولات سواره ایران هم، در شرف توقف کون باشند. در ادامه در مطلب اخبار خودرو در مورد مشخصات فنی زوتی T600 بیشتر می گوییم.

مشخصات فنی زوتی T600

این شرایط، تنها یک راه برای مصرف‌کننده‌ی فارسی و انیران باقی می‌گذارد که آن هم، خرید خودروهای چینی، است. طبیعتا، افرادی که پول بیشتری آهار کنند، حاصل باکیفیت‌تری قبض خواهند کرد و در نهایت، خودروهای چینی هم به ۲ دسته‌ی لوکس و غیرلوکس با کلاس قیمت اخبتر۱۰۰ هزارهزار تومان و نزدیک به ۲۰۰ هزارهزار تومان، پراکندگی خواهند شد. با توجه به سلیقه‌ی مردم و حتماً جو حاکم بر بازارگه ایران، می‌توان اعتماد داشت که در آینده نزدیک، تقریبا همگی خودروهای چینی بالای ۱۰۰ هزارهزار تومان، کراس‌اور یا اصطلاحا شاسی‌بلند باشند.

حدود ۱۲ سال پیش، شرکت زوتی (زوتیه) در چین، پایه نهاده شد. این گروه صنعتی، کاملا مخصوص است و با نام کامل Zotye International automobile Trading در شرق چین و شهر ژجیانگ تلاش می‌کند. باآنکه که برند زوتیه، جوان و کم‌سابقه به نظر می‌رسد، هم دوره ۱۵ نوع خودروی یکسان تشکیل می‌کند که شامل ۹ کراس‌اور، ۳ مدل سدان و ۳ بار کوچک در کلاس شهری است.این شرکت، از نظر کیفیت محصولات، در سطح اول خودروسازان چینی، قیمت گزاری می‌شود و با برندهای خارجی، از جمله تویوتا، دایهاتسو و فیات، همکاری دارد.

با نگاهی به محصولات یکسان زوتیه، آشنا می‌شویم که ضعف طرح ریزی در این برند، کمتر از دیگر خودروسازان چینی است، چراکه مدیران زوتیه، الگوبرداری از مدل‌های خارجی را ترجیح خود قرار داده‌اند و در فراوانی موارد، از جمله خودروی آریو S۳۰۰ که توسط سایپا سواره می‌شود؛ حق جواز استعمال از یک پلت‌فرم ثمین را، بیع کرده‌اند.

چندی پیش، به معاینه جامع زوتی X7 در زومیت پرداختیم. این محصول، با برند دامای در ایران زمین عرضه خواهد شد و برپایه برنامه‌ی راهبردی گروه زوتی، دارای کیفیت بالاتری نسبت به دیگر محصولات شرکت جان آفرین و مخصوص صادرات، خواهد بود. با این حساب کراس‌اور T600، قرار نیست در کلاس زشت و کیفی دامای باشد، اما در تلاش است تا در بازارچه شلوغ کراس‌اورهای سایز کوچک، جهد کند.

مشخصات فنی زوتی T600

کراس‌اورهای زوتی با کدهای T200، T300، T500، T600، T700 و T800 نام‌گذاری شده‌اند که به ترتیب، بدنه‌های بزرگ‌تری نسبت به کد پایین‌تر دارند. با این حساب، زوتی T600، یک کراس‌اور میان‌رده با هدف جذب عامه‌ی مردم خواهد بود که قیمت و سطح امکانات پایین‌تری نسبت به یک مرتبه متقدم بیرقدار چینی، عرضه می‌کند.

زوتی T600، قرار است توسط سایپا عرضه شود. این مرحله با فیس‌لیفت و نسخه‌ی به اصطلاح کوپه هم در چین تکوین می‌شود که اتفاقا توسط شرکت ریگان خودرو، رونمایی شده است. زوتی T600 کوپه، با نام کوپا T۲۱۰ در واق واق شیوع می‌شود و تا لحظه‌ی تحریر این مطلب، به مرحله‌ی پیش‌فروش میوه نارس است. احتمال زاید وجود دارد که واردات اتومبیل به ایران، منوط به تعبیه مسلط در داخل کشور باشد که با این حساب، حضور زوتی T600 در سبد سایپا، قطعی خواهد بود.

مشخصات فنی زوتی T600

طراحی ظاهری و بدنه

مدل T600، نظیر دیگر کراس‌اورهای زوتی با مکاشفه وحی القا از فولکس واگن توارگ و تیگوان نقشه کشی شده است. با توجه به اینکه زوتی T600 در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد، از محصولات فولکس در همان دوران، الگو گرفت و به همین دلیل، غیر از دامای X7 که سال ۲۰۱۷ طراحی شده است، جلوه می‌کند. با نگاهی به کراس‌اورهای چینی که در ۲ سال دیرینه شناساندن شده‌اند روشن ضمیر می‌شویم، تکثر از آن‌ها زیباتر از دیرین هستند و فراتر از یک خودروی چینی ارزان‌قیمت جلوه می‌کنند. باید اعتراف کنیم، این موضوع برای زوتی T600 صدق نمی‌کند و نمای غریبه و آشنا آن در مطابقت با چری تیگو ۵ و هاوال H2، تا حدودی نوین و از مدافتاده به نظر می‌رسد.

زبان طراحی زوتی، متمرکز بر جلوپنجره‌ی نسبتا ساده‌ای است که با ۲ خط رویارو مصاحب کناره کروم، نشان دادن می‌شود. بالعکس آنچه در سدان آریو سایپا (زوتی Z300) دیده‌ایم، مقوس خاصی در این قسمت دیده نمی‌شود و با پلاستیک سیاه مشبک در پشت جلوپنجره‌ای، با نوعی صرفه‌جویی در طراحی و اجرا محاذی هستیم. فرم چراغ‌های اصلی نیز، بی‌تفاوت و ساده جلوه می‌کند. فراوانی از مصرف‌کنندگان، علاقه‌مند نمایی اسپرت و مهاجم مربوط به تهاجم از یک اتومبیل هستند که البته، در زوتی T600، دیده نمی‌شود.

مشخصات فنی زوتی T600

زوتی zotye T600

در ظاهر سپر و بخش سفلی نمای روبر، خبری از خطوط حجم‌دهنده و پیچیدگی در نقشه کشی زوتی T600 نیست. حجم زیادی از پلاستیک سیاه‌رنگ در این قسمت دیده می‌شود که خصوصا برای مکان خاص مه‌شکن‌ها، توی ذوق می‌زند. از سویی دیگر، نکاتی مثبتی هم در سپر وجود دارد که شامل قطعه‌ای نقره‌ی رنگ در پی و نوارهایی از فلز کروم براق در بخش میانی هدایت‌کننده‌ی هوا می‌شود. شاید بهتر بود اگر، چراغ‌های LED تاب روز به جای اینکه در پایین کاسه چراغ باشند، نزدیک مه‌شکن‌ها و محل مختص آن‌ها روی سپر، جاسازی شوند. کمبود خطوط حجم‌دهنده در نزدیکی چراغ‌های اصلی و روی کاپوت جلو هم، از کاستی‌هایی در مدل سازی زوتی T600، حکایت دارند.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار