تبلیغات

شکست بزرگ سامسونگ در بازار چین

در زمینه موبایل، همچنان سامسونگ نامی نسبتا بزرگ به شمار می‌آید و هنوز این شرکت در صنعت تولید گوشی‌های هوشمند نقشی اساسی ایفا می‌کند. به‌ هر حال به‌نظر می‌رسد که این شرکت به آرامی در حال از دست دادن سیطره خود بر بازارهای خاصی از قبیل بازار چین است.



موسسه Strategy Analytics پیش‌بینی کرده که سهم این شرکت از بازار چین طی 3 ماهه بعدی سال می‌تواند به زیر 2 درصد کاهش یابد.

پیش از این در سال 2015، سامسونگ با سهمی معادل 20 درصد بر بازار چین حکمرانی می‌کرد. اما مشخصا رقابت از سوی شرکت‌های تولیدکننده چینی که شرکت هواوی سردرمدار آن‌هاست، فشار مضاعفی را بر سامسونگ تحمیل کرده است. به عقیده لی بیانگ تای، استاد کالج تجارتی KAIST، سامسونگ و سایر کمپانی‌ها مانند ال‌جی مشغول نبردی سخت در بازار چین هستند.

وی متذکر می‌شود: «ظاهرا غیرممکن است که سامسونگ مجددا بتواند معادلات بازار گوشی‌های هوشمند در چین را که توسط شرکت‌های بومی با محصولاتی باکیفیت و قیمت‌هایی مقرون به‌صرفه قبضه شده است، به نفع خود سازماندهی کند. از آن‌جایی‌که شرکت‌های موفق چینی در حال گسترش حضور خود در بازار اسمارت‌فون‌های اقتصادی شامل کشور هندوستان هستند، حضور جهانی شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی حتی در صورتی‌که در رقابت سخت با شرکت‌های چینی عقب نمانند نیز کاهش پیدا خواهد کرد.»

ما مطمئن نیستیم که آیا این شرکت مجددا قادر خواهد بود به جایگاه سابق خود بازگردد یا خیر، البته در اوایل سال جاری گزارش شد که سهم گوشی‌های آی‌فون شرکت اپل از بازار چین نیز روندی رو به کاهش در پیش گرفته است.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار